In dit boek wordt de vraag behandeld waarom innoveren (=technologische vernieuwing) noodzakelijk is voor bedrijven en men geeft een overzicht van de gedachten die, te beginnen bij Schumpeter, zijn geformuleerd over innovaties, de dynamiek van bedrijfstakken en de zich daarbij afspelende concurrentieprocessen. Vervolgens wordt deze betekenis toegelicht aan de hand van de gang van zaken in bepaalde bedrijfstakken (halfgeleiders, computers, bloemisterij). Ten slotte volgen ij hoofdstukken met een algemene beschouwing over technologiebeleid en mondiale concurrentie. De auteurs zijn verbonden aan de Faculteit der Economische Wetenschappen van de Universiteit van Amsterdam. Zij publiceren regelmatig over het onderhavige onderwerp. De waarde van het boek is tweeërlei. Allereerst worden de (bekende) vaak moeilijke theoretische beschouwingen op luchtige wijze verwoord. Tevens geven de hoofdstukken over de praktische betekenis van innovatiestrategieën in bepaalde branches een – tot nu toe – onbekend – kijkje in de keuken van het bedrijfsleven. Bevat grafieken, literatuuropgave en register. Het boek is bedoeld voor ondernemers, managers, bestuurders en studenten op HBO- en WO-niveau.
Innoveren en Concurreren Technologie als Motor van de Economische Groei Bedrijfs Kundige Signalementen Brouwer Maria & Lex van der Does De Willebois
€17,75
9789052610153 |
Doos 697 Boek 2 |
Brouwer Maria & Lex van der Does De Willebois |
Academic Service & Economie en Bedrijfskunde + Signalementen te Schoonhoven uit 1990 |
nederlands |
Paperback 17x11 formaat 214 pagina's slappe kaft |
Brievenbuspakket of opengevouwen: € 3,90 - Pakket: € 5,95 |
Beschrijving
Ook in voorraad:
Keulse Potten
Folie Pers
Dick Trom diversen delen
Beschuit Blikken
Ouderwets Fornuis
Almanak ’s Enkhuizer – Achterhoekse – J. van Lennep
http://deoldejan.boekwinkeltjes.nl