-
In het bruisende huishouden van Mary Ann doet een hond zijn intrede. Corny en de tweeling wilden er zo graag een, maar Mary Ann helemaal niet ... Haar genegenheid voor de nieuwe huisgenoot wordt er ook niet groter op als deze zijn kauwlust botviert op alle voorwerpen en meubels. Maar de gemoedsrust van Mary Ann wordt niet alleen verstoord door de hond. Er verschijnt ook nog een blonde schone ten tonele. En de ontgoocheling is groot wanneer Corny even zwak blijkt als alle mannen. Voeg hier nog de merkwaardige lotgevallen van de tweeling op school aan toe en er is weer stof genoeg voor verdriet en vreugde in het leven van Mary Ann.
-
Soms lijkt het alsof onze partner van een andere planeet komt; hij komt van Mars en zij van Venus. In de slaapkamer is het wel duidelijk dat mannen en vrouwen verschillend zijn, maar waarschijnlijk realiseren we ons niet hoe groot dat verschil eigenlijk is. Het is algemeen bekend dat voor mannen seks belangrijker is dan romantiek. Voor vrouwen geldt dat juist andersom. Maar waarom is dat zo? En waarom is seks zo belangrijk? Waarom is seks zo fijn? Welke betekenis heeft seks in een relatie? Waarom neemt de behoefte aan seks en de frequentie ervan af naarmate een relatie langer duurt? Hoe kan dit worden voorkomen? Deze en andere prangende vragen tracht dr. John Gray te beantwoorden in zijn nieuwste boek Mars & Venus in de slaapkamer. En niet alleen theoretische vraagstukken komen aan de orde, maar John Gray bespreekt ook de manieren waarop het plezier van seks aanzienlijk kan worden vergroot.
-
De lezer krijgt in dit boek een duidelijk beeld van de rol en de werking van marketing. Aan de hand van veel (voor iedereen herkenbare) voorbeelden uit de praktijk, laten de auteurs zien waarom en wanneer diverse marketing instrumenten gehanteerd worden. Bevat bovendien een verklarende marketing begrippenlijst. Een theoretisch maar verrassend leesbaar boek. Geschikt voor geinteresseerde 'leken' en voor meer beroepsmatig geinteresseerden. Boek graaft, zoals titel al aangeeft, niet diep; laat wel in kort bestek zien wat allemaal op het gebied van marketing te koop is. Een uitstekende 'eerste kennismaking'. Drs. F.F.O. Holzhauer (psych.) is hoofdredakteur van het Tijdschrift voor Marketing en docent aan diverse vak-opleidingen, co-auteur U. Jelluma studeert Communicatie Technieken aan de universiteit van Leuven. Goed, informatief, up-to-date en bijzonder leesbaar boek.