Octave Parango is copywriter bij ’s werelds grootste reclamebureau. Hij is heer en meester over ons: hij beslist vandaag wat wij morgen wensen. Octave leeft er goed van: geld, vrouwen, mooie auto’s en cocaïne houden hem in het gareel. Maar op een dag slaan de stoppen door. Hij besluit een alles onthullend boek te schrijven over de ‘zeden’ in de reclame. Dit boek zal hem bevrijden uit de gevangenis die ADVERTISING AGE heet.
‘Een krankzinnige odyssee over de planeet van de ‘nieuwe wereldheersers’: de reclamemakers. – Le Monde
‘Vanaf het moment dat de lezer de roman induikt, wordt hij meegesleurd in een realistische hel, een soort reis in het nachtmerrieachtig universum van de reclame. – Stratégies
‘Leest als een remix van Easton Ellis’ American Psycho en Houellebecqs De wereld als markt en strijd. – Süddeutsche Zeitung
Frédéric Beigbeder (Frankrijk, 1965) werkte tien jaar als copywriter bij internationale reclamebureaus in Parijs. Nog voor het verschijnen van zijn onthullende anti-reclameroman 99 francs kreeg zijn werkgever lucht van het boek en werd Beigbeder op staande voet ontslagen. 99 francs stormde vervolgens de bestsellerlijsten binnen en leidde tot hevige discussies over de invloed van reclame op ons dagelijks leven. Inmiddels is de roman ook in Duitsland een groot succes.
Euro 6.99 Octaaf Parango is copywriter bij ’s werelds grootste reclame bureau Beigbeder, Frederic . Uit het Frans vertaald door Hans van Cuijlenborg Foto auteur Karim Daher – Gamma
€11,75
9789044500875 |
Doos 783 Boek 2 |
Beigbeder, Frederic . Uit het Frans vertaald door Hans van Cuijlenborg Foto auteur Karim Daher - Gamma |
Geus, Uitgeverij De te Breda uit 2000 |
nederlands |
Paperback 18x11 formaat 303 pagina's slappe kaft |
Brievenbuspakket of opengevouwen: € 3,90 - Pakket: € 5,95 |
Beschrijving
Ook in voorraad:
Keulse Potten
Folie Pers
Dick Trom diversen delen
Beschuit Blikken
Ouderwets Fornuis
Almanak ’s Enkhuizer – Achterhoekse – J. van Lennep
http://deoldejan.boekwinkeltjes.nl