• Gods weg met mensen´ is een dagboek voor het hele gezin. Het kan gelezen worden rond de maaltijd of de gezamenlijke dagsluiting. Maar het leent zich evenzeer voor de persoonlijke bijbelstudie van ouderen en jongeren. Het boek is opgezet rond een aantal figuren - meer of minder bekend - uit de bijbel. Iedere maand komen drie personen uit het Oude Testament voor het voetlicht, terwijl in de vierde week aandacht wordt besteedt aan iemand uit het Nieuwe Testament. Op deze wijze wordt in een jaar tijd de hoofdlijn van de bijbelse geschiedenis vervolgd. Vooral gaat het erom dat zichtbaar wordt, wat Gods genade in haar aanvang en voortgang uitwerkt in een mensenleven. Om in de praktijk van de huisgodsdienst het zingen te bevorderen - het voorgeslacht legde er grote nadruk op - wordt bij iedere dag een psalm aangegeven die past bij het betreffende Schriftgedeelte. Het is de wens en het gebed van de redactie dat dit dagboek mag zijn tot zijn verrijking van veler geloofsleven. Al lezend wil dagelijks Gods stem vernomen worden: dit is de weg, wandelt daarin
  • De handelingsverlegenheid van zowel hulpverleners als ouders bij het omgaan en werken met hechtingsgestoorde jongeren, vormt het uitgangspunt van dit boek. De ernst van de opvoedingsproblemen leidt meestal tot een uithuisplaatsing. Ook residentieel vindt men niet steeds een gepaste aanpak, wat vaak resulteert in herhaaldelijke doorverwijzingen. Uiteindelijk leidt dit tot een hulpverlening die zich voor deze kinderen afsluit. Het boek wil aantonen dat er mogelijkheden zijn om deze handelingsverlegenheid te overstijgen. Ambulante en residentiële werkers, pedagogische verantwoordelijken en beleidsverantwoordelijken zullen er aanzetten in vinden om de hulpverlening zowel pedagogisch als orgonisatorisch vorm te geven. Voot het ruimere welzijnsveld en voor de ouders kan de inhoudelijke uitwerking van het centrale thema van het boek verhelderend zijn.
  • Over 'De kat achterna' schreef P.M. Reinders in NRC Handelsblad: 'Niet alleen is het boek voortreffelijk geschreven, met variaties in de stijl die steeds precies passen bij de stemming van de vertelster, het geeft ook een haarfijn beeld van een meisje dat zich na de onzekerheid van haar jeugd pantsert met een cynische, vereenvoudigde kwasi-zekerheid. Het knappe van het boek is dat de vertelster voortdurend de kans loopt door de lezer met een kregelig gebaar en een paar waarheden als koeien opzij te worden geschoven, maar toch, door de geladenheid waarmee ze gepresenteerd wordt, alle symphatie naar zich toe dwingt. Autobiografisch of niet, het boek is zo direct dat je steeds de indruk hebt dat de schrijfster tegen zichzelf schrijft. Maar dan zonder een spoor van zelfmedelijden of sentimentaliteit. Het is een prestatie van belang, geen gepriegel in de marge.'
  • Voor het voorplat is gebruik gemaak van een schilderij van Jan Goeting 1950 en voor de Achterplaat van een madaillon van A. Goudschaal 1914 Met 10 bladzijden zwart wit foto' Biografie van Victorine Hefting, van 1947 tot 1950 directrice van het Gemeentemuseum in Den Haag, en van 1950-1964 gehuwd met de uitgever Bert Bakker sr., werd in 1905 geboren als dochter van een Utrechtse huisarts. Biografie van Victorine Hefting(1905). Zij heeft o.a. door haar werk als directrice van het Haagse Gemeentemuseum, haar huwelijk met de uitgever Bert Bakker en haar vele artistieke en politieke contacten een belangrijke rol gespeeld in het culturele leven van Den Haag. Op zeer openhartige wijze met veel details wordt het levensverhaal verteld van haar vroegste jeugd, haar huwelijken, haar vriendschappen en de relaties en contacten op haar werk. In de meestal rondom een persoon gecomponeerde hoofdstukken ligt de nadruk op de waardering voor, of de kritiek op de persoonlijke eigenschappen van de mensen die haar leven beinvloed hebben. Over het werk van de kunstenaars wordt bij de schrijvers en dichters (bv. Nijhoff, Achterberg en Nagel) weinig, bij de beeldende kunstenaars (bv. Jan van Heel, Co Westerik, Willem Hussem en Kees Andrea) nagenoeg niets gezegd. Naast een onderkoeld verslag van een dramatische levensloop geeft het boek een persoonlijke visie op zo'n veertig jaar culturele geschiedenis van Den Haag.
  • Susan Smit (1974) is schrijfster en columnist. Ze studeerde Culturele Studies, met als hoofdvak Nederlandse Taal- en Letterkunde, aan de Universiteit van Amsterdam. Ze is schrijfster van romans en heeft inmiddels veertien succesvolle boeken op haar naam staan, zoals de bestseller Gisèle en De eerste vrouw en boeken over persoonlijke ontwikkeling, zoals Wijze vrouwen en En dan de liefde. Van haar laatste roman Gisèle werden ruim 30.000 exemplaren verkocht. De eerste vrouw is haar nieuwste roman. Susan Smit, waaronder het nieuwste boek van Susan Smit.
  • Lust fir Life Oorspronkelijke titel Gebruikers Sporen en Geel verkleuring Stone's beschrijving van het leven van Vincent van Gogh - gebaseerd op de brieven die Van Gogh zelf met name aan zijn broer Theo, familieleden en vrienden heeft geschreven - heeft in zijn gedramatiseerde vorm zoveel werkelijkheidszin, dat de hoofdfiguur, zijn idealistische streven, milieu, werk en de tijd waarin hij leefde, tamelijk zuiver overkomen. Documentaire gegevens en de fantasie van de schrijver roepen een beeld op van de kunsthandelaar, dominee en schilder Van Gogh, dat men geboeid kan lezen, mede dankzij een goede vertaling.
  • Onveranderde derde druk van het al in 1983 verschenen 'Handboek zeilen'. Bij de eerste druk was de kaft hard; nu is het een paperback. Daarmee blijft het een heel mooi boek over alle aspecten van de zeilsport. De conclusie van de eerste bespreking: 'op het gebied van zeilhandboeken is er op dit moment geen betere keus' geldt dus nog steeds. Met veel vnl. zwart-witte foto's en tekeningen, een woordenlijst en een register.
  • Windflowers Oorspronkelijke titel Omslagontwerp Wil Immink Design Omslag opmaak en illustratie Nyvonco Heerhugowaard Gebruikers Sporen en Geel verkleuring Scheve Rug Oorspronkelijke uitgave Judy Piatkus Australië, 1936. Ellie wordt als 14-jarig weesmeisje dolend in de verzengende hitte van de outback gevonden door de tweeling Charlie en Joe. Ze brengen haar naar het enige familielid dat ze kent, tante Aurelia, op haar grote veehouderij Warratah. Hier groeien de drie op tot jonge volwassenen. Dan breekt de Tweede Wereldoorlog uit. Ellie heeft Joe in haar hart gesloten, maar het is de vileine Charlie die als enige terugkomt. Ondanks alles heet Ellie hem welkom maar Aurelia wantrouwt Charlies motieven, en niet ten onrechte Jaren later is het aan Ellie om aan haar inmiddels volwassen dochters de waarheid te vertellen over wat er destijds is gebeurd. Maar daarvoor moet ze wel enkele beschamende geheimen van Warratahs geschiedenis prijsgeven. Ellie hoopt dat haar dochters sterk genoeg zijn voor de naderende storm. Tamara McKinley groeide op in Australië en woont sinds lange tijd in Engeland. Jaarlijks keert ze terug naar Australië voor onderzoek voor haar nieuwe boeken die wereldwijd bestsellers zijn. Ze schreef onder meer `Woestijnwind , `Morgenrood en `Kind van de oceaan .
  • The lost Flowers of Alice Hart Oorspronkelijke titel Omslagontwerp Marry van Baar en Hazel Lam Harper Collins Design Studio Omslag illustratie Edith Rewa Barrett Het verhaal van Alice Hart van Holly Ringland is een prachtige, hartverscheurende roman over familie en de zoektocht naar waar je thuishoort. Alice Hart is opgegroeid tussen de bloemen op de kwekerij van haar grootmoeder. Bij een vreselijke brand verloor ze haar beide ouders. Met het vuur verdween ook het geweld uit haar leven. Terwijl Alice opgroeit, ontdekt ze dat haar grootmoeder de ware geschiedenis van haar familie al die jaren geheim heeft gehouden. Kapot van dit verraad vlucht Alice ver weg van de boerderij. In een schitterend natuurpark in Australië bouwt ze een nieuw leven op. Ze wordt verliefd en denkt eindelijk haar rust te hebben gevonden. Tot zich twee vrouwen melden met een ongelofelijk bericht en het verleden haar met grote stappen inhaalt.
  • Uit de geschiedenis van Lobith,Tolkamer,Spijk,Herwen en Aerdt met diversen foto's en tekeningen maar ook kaartjes er in kortom een boek om in te grasduinen hoe het op het gelderse eiland was
Ga naar de bovenkant