-
Honderd doelpunten scoren in één seizoen. Als Tommies voetbalteam daarin slaagt, mogen ze met z'n allen naar het pretpark. Tommie droomt ervan dat hij die 100e bal in het doel schopt. Maar dan komt er een nieuwe jongen in het team. Hij is topscorer, net als Tommie. En dan breekt Tommie ook nog eens zijn arm. Blijft goal nummer 100 een droom?
-
Een grap met vonken en andere leuke drakenverhalen om voor te lezen Verhalenbundel* met ook een paar versjes, waarin zeer mild gegriezeld wordt. De heksen, draken, spoken en andere mysterieuze wezens blijken zeer menselijk en zelden gemeen. Echt eng of zelfs maar spannend wordt het nooit. De verhalen, die sterk in lengte varieren, zijn tamelijk oubollig. De uitgave met paarse omslag ziet er voor kinderen wel aantrekkelijk uit, waartoe ook de wat stijve, clichematige, gekleurde illustraties in het binnenwerk bijdragen. Voorlezen vanaf ruim 5 jaar.
-
Van de karakteristieke personages, tot de grote themaparken en televisiezenders: Disney is niet meer weg te denken uit ons leven. Het merk tovert al bijna 100 jaar een lach op het gezicht van jong en oud en wekt tientallen herinneringen op. Disney werd opgericht door de broers Walt en Roy Oliver Disney op 16 oktober 1923 waarna in 1928 de eerste tekenfilm met beeld en geluid uitkwam. Hierin werden de befaamde Mickey en Minnie Mouse geïntroduceerd en was de toon gezet. Vele iconische karakters zoals Donald Duck, Pluto en Goofy volgden en Disney bracht vele lange en korte films uit. Het merk groeide als een speer en inmiddels kent het resorts, themaparken en zelfs mediaomroepen. Waar je ook vandaan komt en hoe oud je ook bent, Disney is een waar begrip in de wereld van media en entertainment. Op bol.com vind je alle boeken van Disney, waaronder het nieuwste boek van Disney.
-
Jamie's Food Revolution Supporting Jamie is reeds een huisvriend, niet alleen vanwege zijn kookboeken en zijn immer energieke kookprogramma’s, maar ook vanwege zijn culinaire ontdekkingsreizen. Wie herinnert zich niet zijn overrompelende en hartverwarmende optreden in het Italiaanse klooster, waar hij met enkele simpele ingrediënten de saaie prak van de broeders omtoverde tot een maaltijd om je vingers bij af te likken.
-
Voor de Maand van de Spiritualiteit schreef Jan Mulder over stilte. En over lawaai van windmolens rond zijn huis.Het Essay van Jan Mulder is een droogkomisch betoog voor de stilte. Doodstil toont Mulder in topvorm: speels, nuchter en wanhopig op het hilarische af. Jan Mulder verhuisde een paar jaar geleden naar het platteland van Groningen, naar het geboortehuis van zijn vrouw Johanna, waar het uitzicht reikt tot aan de horizon, 360 graden in het rond. Mulder schrijft in Doodstil over de wonderschone stilte die hij zich nog herinnert uit zijn jeugd: 'We gaan voor de fijne stilte, met een zangvogel erbij, een eenmotorig vliegtuigje hoog in de lucht, een boom vol zoemende bijen erbij kan ook.' Maar als hij de hysterie van de oprukkende windmolens in zijn achtertuin opmerkt is het gedaan met de rust. Het drijft hem tot wanhoop en diep vanbinnen weet hij dat hij een bloedige strijd tegemoet gaat, een conflict tussen goed en kwaad, stilte en lawaai, rechts en links, vrouw tegen man Jan Mulder (1945) is ex-voetballer, columnist, schrijver en televisiepersoonlijkheid. Als vaste tafelgast is hij regelmatig te zien bij De Wereld Draait Door
-
De Noord-Ierse Eileen zwerft met haar kind door Londen. Ze loopt binnen bij een antiquariaat en vraagt naar het boek Tristan & Isolde. Deze toevallige ontmoeting verstoort het geïsoleerde leven van de antiquaar en hij gaat het meisje zoeken. Hierbij stuit hij op de geschiedenis van de katholieke Eileen en de protestantse Keven. Langzaam groeit het verhaal van hun liefde uit tot een moderne Tristan & Isolde.
-
Illustraties J. Geron en R. Peters Kleine uitgave in oblong formaat (11 x 17 cm) met 101 'coole' moppen. Per bladzijde zijn twee a drie moppen opgenomen; tussen de grappen door is steeds hetzelfde icoontje afgedrukt. Soms zijn paginagrote zwart-witte cartoons afgedrukt die ook een mop uitbeelden. De moppen zijn (kind)vriendelijk. Ze liggen op het niveau van 'Waarom kun je een muis niet melken? Omdat je er geen emmer onder kunt zetten!'. Inhoudelijk niet beter dan vele andere moppenboeken voor de jeugd. Heruitgave in een iets ander formaat. Er zijn vier delen in dezelfde opzet verschenen; tegelijk kwam een heruitgave van '101 leuke moppen voor kids'* uit. Vanaf ca. 9 jaar.
-
Sunrise with seamonsters Oorspronkelijke titel Typografie John van Wijngaarden Foto omslag Martha Cooper Paul Theroux is voornamelijk bekend om zijn reisverhalen waarbij hij lange treinreizen maakt door exotische landen. Hij heeft echter ook enige voortreffelijke romans op zijn naam staan waaronder 'The Mosquito Coast' (Muskietenkust). Korte stukken zoals de 10 in dit boekje hebben voor de meeste lezers minder aantrekkingskracht, maar de stukjes behoren tot de bekende genres van Theroux. Deze keer beschrijft hij in het titelessay 'Ondergronds spookhol' niet het reizen per trein maar per subway, en wel in New York City. Het is niet zozeer een reisverhaal als wel een journalistiek verslag van het wel en wee van de subway: bekend om misdaad, aftakeling, graffiti zo erg dat er op sommige stations geen enkele plaatsaanduiding of informatiekaartje te lezen is. Zoals gewoonlijk maakt Theroux van alles mee. Andere stukken gaan over: een roeitocht langs de oostkust van Amerika 'Zonsopgang met zeemonsters', de genoegens van het treinreizen in het algemeen, een vriendschap met de schrijver V.S. Naipaul, een reunie van de High School, en het sluipende en niet uit te roeien racisme van blanken in zwarte werelddelen ('Tarzan is een blanke emigrant'). Zeer onderhoudend en gemakkelijk leesbaar, prettig vertaald.
-
Deze bundel bevat reisverhalen van een tiental binnenlandse en buitenlandse reisboekenauteurs. Van internationaal bekende auteurs als Ryszard Kapuscinski, Paul Theroux, O'Hanlon en twee Nederlandse auteurs, te weten Nicolaas Verschuur en August Willemsen, werden reisverslagen opgenomen van bezoeken aan delen van Latijns-Amerika: Vuurland, Patagonië, Brazilië, Bolivia en Honduras. Een scala van onderwerpen komt aan bod. Deze variëren van een journalistiek verslag van de grensoorlog tussen Honduras en El Salvador in 1969, onderzoekingen van illegale landonteigeningen en geweld, brieven over het dagelijks leven van een emigrant in Sao Paulo, tot verslagen van expedities naar geïsoleerd levende Indianen in de Amazone-regenwouden waarin de ontdekkingsdrang van de schrijver wordt bevredigd. De verhalen variëren sterk in betrokkenheid bij de Latijnsamerikaanse bevolking. Opvallend is dat de ik-persoon, de reizende schrijver, sterk op de voorgrond treedt. Dit boek zal geïnteresseerden in Latijns-Amerika van diverse pluimage aanspreken. Toptien-boek.
-
Meg Altmann is net gescheiden. Om een nieuwe start te maken verhuist ze met haar tienjarige dochter Sarah naar New York. In hun pas gekochte huis blijkt een vreemde kamer met stalen muren te zijn gebouwd. In de kamer is een telefoon, er zijn noodvoorraden en één muur is bedekt met televisieschermen, waarop alle hoeken van het huis te zien zijn. De kamer wordt de panic room genoemd en moet de bewoners een gevoel van veiligheid geven. Meg wordt eerder nerveus van de kamer. Als er 's nachts wordt ingebroken, zoeken Meg en Sarah hun toevlucht in deze hightech-bunker. Net als ze opgelucht ademhalen, wordt duidelijk dat de indringers op zoek zijn naar iets wat zich in de panic room bevindt. En ze zullen niet vertrekken voordat ze het in handen hebben...
-
In een kraakpand aan de Oostenburgergracht wordt het lijk gevonden van een Antwerpse diamantair. Er zijn geen sporen van misdaad, maar vaststaat dat een grote hoeveelheid kostbare diamanten uit zijn bedrijf is verdwenen. Aanvankelijk is de verdwijning van de diamantair een zaak van hoofdcommissaris Opdenbroecke van de Antwerpse Gerechtelijke Politie, die wij nog kennen van De Cock en moord op de Bloedberg, maar deze doet toch een beroep op rechercheur De Cock (met ceeooceekaa) en diens assistent Vledder. De zaak komt De Cock slecht uit, want hij is net betrokken bij het zoeken naar een 'stalker' die een vrouw in de Joh. Verhulststraat lastigvalt en bij de moord op een jongeman. Deze is op het Stenenhoofd aan de Westerdoksdijk op gruwelijke wijze om het leven gebracht. Dokter Den Koninghe spreekt zelfs van een van de gruwelijkste moorden die hij in zijn leven is tegengekomen. Zelden kregen De Cock en Vledder zoveel misdrijven in enkele dagen te verwerken.
-
Na zijn pensionering kon Baantjer geen afscheid van de politie nemen. Hij bleef politie en justitie kritisch volgen en schreef hierover in Rechercheur Baantjer van bureau Warmoesstraat. Ingrediënten als humor, spanning en verbazing ontbreken niet in deze serie verhalen waarin Baantjer voorbeelden uit de praktijk gebruikt om zijn argumenten kracht bij te zetten.
-
Het lijk van een vrouw wordt door de Rijkspolitie te Water aan de Westerdoksdijk gevonden. Normaal een zaak voor de havenpolitie, maar toch worden rechercheur De Cock en zijn assistent Vledder erbij betrokken. Geen wonder: het handelt om moord. En het blijft niet bij dit incident, het gaat van kwaad tot erger. Het kost de rechercheurs de grootste inspanning om de draad vast te houden die moet leiden naar de oplossing van de drama's. Een spannend Amsterdams politieverhaal, waarin de lezer aan de hand van de vertellende 'Appie' Baantjer wordt meegevoerd.
-
Religieuze gedichten Isbn 9789024202892 Een boekje met half-om tekst- en illustratiepagina's. Rechts een foto van een compositietje in boeken gedroogde bloemen, afkomstig uit Zweden. Links in handschrift (schoonschrift dik en dun), door Nel Benschop geschreven tekst. Die slaat niet op de illustraties. Het zijn kleine eenheden, meer op één blad, wat willekeurig. Sommige raken aan het aforisme, andere zijn slechts notities. Enkele uitgebreide teksten zijn verwant aan het religieuze werk in andere bundels. Het geheel doet denken aan een zogenaamd poëziealbum, meer een geschenkboekje wellicht dan voor uitlening.
-
Nel Benschop weet met haar religieuze gedichten velen te ontroeren. Haar in eenvoudige en zuiver Nederlands geschreven poëzie getuigt van een oprecht geloof in god en van het verlangen om de vreugde en de kracht die dit geloof schenkt, door te geven. Talrijke lezers en lezeressen, van alle leeftijden, worden door haar verzen getroost en bemoedigd. Honderdduizenden kochten reeds haar gedichtenbundels: sinds 1970 is Nel Benschop de meest gelezen dichters in Nederland.
-
Op het Haagsch Dalton Lyceum richtte Kees van Kooten (Den Haag, 1941) samen met Wim de Bie cabaretgroep Cebrah op. Na de middelbare school bleef hij met Wim de Bie samenwerken, eerst met de rubriek Klisjeemannetjes voor het radio-programma Uitlaat. Vanaf 1965 verschijnen Van Kooten en De Bie ook op televisie. Van Kooten publiceerde vanaf 1967 de rubriek Treitertrends in de Haagse Post. In 1969 debuteerde Van Kooten in boekvorm met de gebundelde columns van Treitertrends. Van Kooten schreef cabaretteksten en liedjes voor cabaretiers als Wim Kan en Gerard Cox. Met Wim de Bie schreef hij onder meer teksten voor de Johnny & Rijk Show en diverse scenario's. In 1972 richtte Van Kooten met De Bie het Simplisties Verbond op en ze namen wekelijks de actualiteit op de hak. In 1974 en 1977 werden Van Kooten en De Bie voor het Simplisties Verbond bekroond met de Nipkow-schijf en in 1985 met de Ere-Nipkowschijf.
-
Evenals in haar ander werk staat in deze korte verhalenbundel het probleem van de vrouwenemancipatie centraal. De 13 oude en jonge vrouwelijke hoofdpersonen, allen uit gegoede burgermilieus, bevinden zich in voortdurende botsing met hun omgeving van echtgenoten en kollega's. Een opvallende rol spelen de diverse moeders, die direkt of indirekt altijd bijdragen aan de moeilijkheden die de vrouwelijke hoofdpersoon te verwerken krijgt. Een boeiend beeld van het hedendaagse Hollandse randstad-bestaan, gezien met de ogen van een scherp waarneemster en uitstekend vertelster. Pocketuitgave, kleine druk.