-
Niet op voorraadHigh rouged unfortunate female of whom it is not proper to speak without necessity Thomas Carlyle
-
Bridget Jones is terug! Hoe zou het staan met haar zoektocht naar de man van haar dromen? Heeft ze de foute Daniel Cleaver eindelijk achter zich gelaten? Speelt Mark Darcy nog een rol in haar leven? Worstelt ze nog steeds met de eeuwige verleiding van alcohol, nicotine en calorieën? En hoe staat het met haar carrière in het altijd gejaagde Londen? Bridget is ouder en wijzer, en misschien wat succesvoller, maar echt veranderen zal ze nooit.
-
Essay bij De maand van de Filosofie 2018 Omslagbeeld MarinaAbramovic Courtesy of the Marina Abramovic Archives Femke Halsema (1966) zat van 1998 tot 2011 voor GroenLinks in de Tweede Kamer. Van haar hand verschenen eerder de boeken Geluk! Voorbij de hyperconsumptie, haast en hufterigheid (2008) en Zoeken naar vrijheid (2010). Femke Halsema is nu werkzaam als publicist, programmamaker en bestuurder.
-
Partial Eclipse Oorspronkelijke titel Omslagontwerp Gerar Hadders Foto achterplaat Camera Press Gebruikers Sporen en Geel verkleuring Hoe overleef je zeven dagen in een isoleercel onder erbarmelijke omstandigheden? Voor deze vraag komt de jonge vrouw Jennifer te staan, waarbij haar jeugdherinneringen en de hartstochtelijke liefdesaffaire met de veel oudere getrouwde Tom met zijn desastreuze afloop haar weer geheel beheersen.
-
Qingyi Oorspronkelijke Titel Omslagontwerp De Geus Omslagillustratie Laurence Vidal Voorwoord Mark Leenhouts Roman over een ambitieuze operazangeres Twintig jaar geleden speelde operazangeres Xiao Yanqiu de hoofdrol in de opera Vlucht naar de maan. De rol is haar op het lijf geschreven. Yanqiu bezit dezelfde kille schoonheid als de godin Chang’e uit de eeuwenoude legende. Maar Yanqiu is een glanzende carri misgelopen en wijdt tegenwoordig haar leven aan lesgeven, terwijl in haar hart nog steeds de passie voor de opera brandt. Als ze de kans krijgt om opnieuw de rol van maangodin te spelen, gaat Yanqiu tot het uiterste om haar droom te verwezenlijken. Maar tot welke prijs? Op grandioze wijze beschrijft Bi Feiyu jaloezie, afgunst en identiteitsverlies, zoals die door falende acteurs gevoeld worden. Acteurs die eigenlijk pas tot leven komen als ze op het toneel bewonderd worden.