• De dood wil mij niet Kigali, Rwanda, 6 april 1994 's avonds. De radio verkondigt de moord op president Habyarimana, een Hutu. De verpleegster Yolande Mukagasana verschuilt zich met haar gezin in haar huis: zij zijn Tutsi's en ze weten dat hen een grote ramp te wachten staat... Diezelfde nacht begint de volkenmoord. Yolande en haar gezin vluchten de rimboe in. Joseph, haar man, komt als eerste om. Yolande doet alles om haar kinderen in veiligheid te brengen, maar vergeefs: zij zal ze nooit meer terugzien. Zes weken lang verbergt Yolande zich waar ze maar kan: onder het aanrecht bij een buurvrouw, bij de missionarissen en ten slotte toppunt van macabere ironie - bij een kolonel, moordenaar van Tutsi's. In Rwanda zijn in die maand april 1994 bijna een miljoen mensen omgekomen, afgeslacht met een kapmes door hen die de maand ervoor nog hun buren, hun vrienden, hun collega's waren. Yolande Mukagasana overleefde de slachting. Ze heeft een onbedwingbare drang om haar getuigenis te vertellen: 'Er is ongetwijfeld bijna niemand meer in leven op de heuvel waar ik woonde. Wie, behalve Yolande Mukagasana, kan navertellen wat er is gebeurd?'
  • De lezer krijgt in dit boek een duidelijk beeld van de rol en de werking van marketing. Aan de hand van veel (voor iedereen herkenbare) voorbeelden uit de praktijk, laten de auteurs zien waarom en wanneer diverse marketing instrumenten gehanteerd worden. Bevat bovendien een verklarende marketing begrippenlijst. Een theoretisch maar verrassend leesbaar boek. Geschikt voor geinteresseerde 'leken' en voor meer beroepsmatig geinteresseerden. Boek graaft, zoals titel al aangeeft, niet diep; laat wel in kort bestek zien wat allemaal op het gebied van marketing te koop is. Een uitstekende 'eerste kennismaking'. Drs. F.F.O. Holzhauer (psych.) is hoofdredakteur van het Tijdschrift voor Marketing en docent aan diverse vak-opleidingen, co-auteur U. Jelluma studeert Communicatie Technieken aan de universiteit van Leuven. Goed, informatief, up-to-date en bijzonder leesbaar boek.
  • The Mapmakers's Opera Oorspronkelijke Titel Foto voorzijde omslag Zefa - Corbis Foto achterzijde omslag Stephen McNeill Zetwerk Stand By Nieuwegein Druk de Boekentuin Zwolle De opera van de kaartenmaker is een wervelende vertelling over twee onder een ongelukkig gesternte geboren geliefden, over een geheimzinnig vogelpaartje en over een jongeman die zowel zijn mentor als zijn vader eer tracht te bewijzen.
  • Topfit mit Baby Oorspronkelijke Titel Een trainingsprogramma voor moeder en kindDit boek biedt een trainingsprogramma voor alle belangrijke spiergroepen en je baby wordt er spelenderwijs bij betrokken. De twaalf oefenonderdelen zijn afgestemd op de groeifasen van een baby gedurende het eerste levensjaar. Ze volgen de lichamelijke en emotionele ontwikkeling van je kind, terwijl je zelf je lichaam in vorm en conditie brengt. Maar het is vooral een fitnessprogramma, waarbij het draait om het plezier dat moeder en kind eraan beleven!
  • Jan Johan ter Poorten en Aperta grafische vormgevingte Hilversum De Marokkaanse keuken behoort volgens kenners tot de beste ter wereld. Want als er een keuken is die met smaak gebruik maakt van de lekkerst specerijen en geurigste kruiden, dan is het wel de Marokkaanse keuken. Exotisch, kleurrijk, maar altijd subtiel.In Heerlijk Marokko heeft Hassan M'Souli, chef-kok en eigenaar van restaurant Out of Africa in Sydney, ruim honderd van zijn favoriete recepten opgenomen.Leer deze keuken kennen en proef de fantastische smaken van marokko!Smul van traditionele gerechten, zoals tajines met vis of kip, leer het geheim van de perfecte couscous, experimenteer met nieuwe mengsels van kruiden en specerijen, maak salades met ingredienten als dadels, amandelen en sinaasappels, en geniet van Marokkaanse desserts en drankjes.
  • The Carb Lover's Diet Oorspronkelijke Titel Eet je slank met koolhydraten Omslagontwerp Ton Wiebelt te Den Haag Ellen Kunes en Frances Largeman-Roth van Health® magazine hebben Het CarbLovers-dieet ontwikkeld om afvallers te helpen hun doel in recordtijd te bereiken. Bepaalde koolhydraatrijke voedingsmiddelen – vooral die met het geweldige ingrediënt resistent (feitelijk onverteerbaar) zetmeel – doen vetcellen krimpen, bevorderen de vetverbranding, behouden de spiermassa, gaan de neiging tot snacken tegen, houden de bloedsuikerspiegel op peil en geven langer een vol gevoel. Een revolutionaire nieuwe methode voor snel en blijvend gewichtsverlies met een eenvoudig te volgen en verantwoord programma waarin het eten van koolhydraten de beste manier is om slank te worden en te blijven.
  • Voor alle grote en kleine geluksmomenten ruim 90 recepten die er een feestje van Maken
  • Oostvaardersplassen en de bosgebieden van Flevoland Coordinatie Peter van de Hoef en Cathelijne Spinnewijn Lay-out en vormgeving Teo van Gerwen - Design te Leende Realisatie en Produktie Malherbe & Partner B.v. Maarheze Voorwoord Liesbeth Bronkhorst Districthoofd district IJsselmeerkust
  • Voornamelijk in kleur geillustreerde jeugdencyclopedie voor "jeugd en jongeren vanaf 10 jaar". Thematisch opgezet, doet hij denken aan de in 1976 verschenen "Dit is je wereld" (4 dln.), maar is eenvoudiger, beknopter. Ook verschenen als 14 tijdschriftafleveringen, elk een onderwerp bevattend, elk geschreven door (een) ter zake deskundige(n), zoals over politiek: "Wie is de baas?", door Henk van Hoorn, "Misdaad en straf" door Herman van Run, "Sport" door Nico Scheepmaker. Het geheel wordt besloten met een uitvoerig trefwoordenregister. De volgorde van de onderwerpen doet nogal willekeurig aan, bijv. eerst "Dieren", dan "Dieren en planten", typisch eigen aan de vorm (tijdschrift) waarin deze onderwerpen zijn gegoten (zie bijv. het blad "Kijk"). Wel heeft men voor maximale herkenbaarheid gezorgd d.m.v. steunkleuren, vette koppen en kleurige illustraties, m.n. bij de inleidingen van de onderwerpen. Daardoor een aantrekkelijk geheel, ook voor de 12-15 jarigen.
  • Op een ochtend wordt onderwereldfiguur de invalide Jos de Spin wakker met naast hem in bed een lijk van een hem onbekend persoon. Hij blijkt zich helemaal niet meer te kunnen herinneren wat hij de afgelopen dagen heeft gedaan en hoe deze dode in zijn bed is beland. Zo begint dit verhaal, waarin we De Spin volgen in zijn zoektocht naar de waarheid. Soms gezien vanuit verschillende perspectieven en in niet-chronologische volgorde ontdekken we wat er zich die afgelopen dagen heeft afgespeeld. Erg goed geschreven boek, oorspronkelijk verschenen in 1985, maar dat nog altijd boeit tot de laatste bladzijde. Niet in het minst door het sterk in elkaar zittende, afwisselende verhaal en de goed uitgewerkte karakters. De auteur (1937) schreef ook de thrillerreeks rond Sid Stefan.
  • De zusjes Borg en Sabine wonen in een dorp waar de plaatselijke varkensslachterij de grootste bron van inkomsten vormt. De geur van vernietiging hangt dag en nacht boven het dorp.Tegen dit decor spelen de meisjes, hun ouders en de andere dorpsbewoners een psychologisch spel waarin een dorpsfeest ontaardt in een klein drama. De zusjes smachten allebei naar liefde, maar wat hen vooral bindt is de angst voor de dood.Sabine leidt, als oudste van de twee, Borg onontkoombaar haar donkere en geheimzinnige wereld binnen. Tot hun neefje Onno komt logeren. Onno fascineert Borg door zijn kwetsbaarheid en zwakte. Door zijn afhankelijkheid krijgen de zusjes macht, zie zowel gevaar oplevert als een kans op het vinden van geborgenheid.Borg is een intense en schrijnende roman over lust en tederheid, over uitersten, en over krampachtige pogingen een manier te vinden om met mensen om te gaan.
  • Fred Moorman droomt van een zwarte jeep Cherokee en een nieuwe vriendenkring. Zijn leven is tot stilstand gekomen. Zijn zoon ziet hem allang niet meer als held en zijn vrouw mijmert over haar leven na zijn dood. Dan loopt hij Max G. tegen het lijf, een oude vriend over wie op school al het gerucht ging dat hij in verdovende middelen handelde. Max maakt indruk, met zijn kameraad Richard H., zijn oogverblindende vrouwen en zijn cabriolet. Fred ziet zijn kansen. 'Een tegelijk hilarische en schrijnende roman die alles zo vaak op zijn kop zet dat je uiteindelijk niet meer weet wat boven ligt: fictie of werkelijkheid.' – GPD 'Het verhaal ontrolt zich van de ene sterke scène naar de andere, van het ene indringende beeld naar het andere.' – Vrij Nederland
Ga naar de bovenkant