• Staringat the Light Oorspronkelijke Titel Londen, 'Guy Fawkes Day'. Cannon Smith, een kunstschilder en ex-crimineel, is ten einde raad en ziet nog maar één uitweg: zich in het vuur werpen. Cannon en zijn vrouw worden geterroriseerd door zijn tweelingbroer John, die hem zijn desertie uit hun incestueuze relatie niet vergeeft. Cannon is de enige van wie John ooit heeft gehouden. Sarah Fortune, 'a tart with a heart' en de heldin van meer Fyfield-thrillers, is een genereuze strafpleitster. Als zij Cannon Smith en zijn vrouw op het sjieke advocatenkantoor waar ze werkt toegewezen krijgt, aarzelt ze geen moment. Als Sarah echter tweelingbroer John hulpeloos in een zwembad ziet rondkrabbelen begint zij eraan te twijfelen of deze man wel echt de nietsontziende bruut is die hij volgens zijn broer zou zijn. Een van Sarahs minnaars, William, is tandarts; door een wonderlijke speling van het lot zijn beide broers patiënt bij hem. Maar de naïeve William heeft geen flauw benul in welk gewelddadig wespennest hij zich steekt door hen te behandelen. 'Broedermoord' is een pakkend verhaal vol grimmige boodschappen over goed en kwaad, trouw en verraad, verbondenheid en eenzaamheid. 'Fyfield schrijft psychologische suspense en weet in al haar werk een klimaat op te roepen van onbenoembare dreiging. Dat doet ze in een poëtische taal, die even vlijmscherp is, en even precies gehanteerd als de scalpels en boren van tandarts William.' - Jolande Withuis in NRC Handelsblad 'Het verhaal neemt een geweldig goede, maar gruwelijke wending op het eind.' - Times Literary Supplement Frances Fyfield (1948) werkte als strafrechtjuriste. Ze woont en werkt in Londen, waar ook de meeste van haar boeken zich afspelen. Ze werd genomineerd voor de Golden Dagger Award.
  • Stigmata Oorspronkelijke Titel vertelt het verhaal van een jonge vrouw die op wonderlijke wijze in aanraking komt met het lot van haar voorouders en daardoor diep wordt geraakt. Een oud dagboek en een quilt met vele voorstellingen voeren Lizzie DuBose terug naar de wortels van haar familie. Lizzie herleeft zowel het leven van haar grootmoeder Grace als dat van haar betovergrootmoeder Ayo, die als klein meisje uit Afrika werd weggevoerd en in Amerika als slavin werd verkocht.
  • Ghosting Oorspronkelijke Titel 'Er is geen naam voor wat ik voel als ik aan je denk, het is meer een onophoudelijk zingen in mijn hart.' Een man schrijft een roerende liefdesbrief aan zijn vrouw, maar de brief is geschreven door een vrouw, in opdracht van de man. Ze schrijft alles voor hem, zakelijke en intieme brieven, krantenartikelen, een dik boek vol interviews met beroemdheden. De man houdt van zijden kostuums en felgekleurde stropdassen, zijn ego is mateloos. Hij eist alles van zijn ghostwriter, uiteindelijk zelfs een roman: één man, twee vrouwen, het aloude verhaal, maar wel pakkend graag. De ghostwriter heeft drie kinderen, geen ander inkomen, het huis moet afbetaald en ze gaat akkoord. Het wordt - ze is net in de steek gelaten door haar man en in bijna alles het tegenbeeld van haar werkgever - een loodzware klus. Jennie Erdals boek over een vrouw die voor haar kinderen zorgt door altijd een ander te zijn, heeft al veel Engelse lezers enthousiast gemaakt omdat het op fascinerende wijze uitvergroot waarmee we dagelijks worstelen: intimiteit en distantie, leugen en bedrog, het eigene en het andere. En natuurlijk de oude, altijd nieuwe vraag: Wat is dat eigenlijk, de liefde?
  • In de Leesgids Cuba staan verhalen van Cubaanse schrijvers en reisverhalen over Cuba van reizigers die het eiland bezochten. Bovendien bevat het boek diverse teksten van Cubaanse volksliederen, een inleiding in de geschiedenis van het eiland door Volkskrant-journalist Art van Iperen en een swingend verhaal over Cubaanse muziek van documentairemedewerker Paul Hegeman.
  • Tien organisatieadvies wenst U een feestjaar Met Fokke & Sukke blijf je lachen Het jaar kan pas afgesloten worden als Het afzien van 2014 is verschenen. Alle hoogte- en dieptepunten behandeld door de twee lichtgeschapen cartoonvogeltjes. John Reid (1968) en Bastiaan Geleijnse (1967) zaten bij elkaar op de lagere en middelbare school in de klas. Jean-Marc van Tol (1967) niet. Toen ze alledrie eind jaren tachtig in Amsterdam studeerden, kwamen zij bij hetzelfde dispuut (HEBE) terecht. Het klikte.
  • Ze heeft hem nog nooit gezien. Hij is vijftien jaar ouder. Toch moet ze met hem trouwen. Haar vader zegt: 'Hij is het, en niemand anders! Je zult met die man gelukkig zijn.' Net als in talrijke andere delen van de wereld wordt het Frans-Marokkaanse tienermeisje Leila gedwongen te trouwen met een man die zij niet zelf heeft uitgekozen. Leila smeekt tot het allerlaatste moment. Deze man, van wie ze niet houdt, zal haar slaan. Hij zal proberen haar te onderwerpen. Met ongekende moed vecht Leila tegen de druk van de traditie, vecht ze om haar vrijheid en haar waardigheid te behouden. Voor het eerst durft een vrouw het stilzwijgen te verbreken. Leila, die anoniem wenst te blijven, woont momenteel niet meer bij haar echtgenoot. Ze heeft echtscheiding aangevraagd. Marie-Thérèse Cuny, een gerenommeerde Franse journaliste, hielp Leila bij het schrijven van dit boek.
Ga naar de bovenkant