• Slow Boats to China Oorspronkelijke titel Gebruikers Sporen en Geel verkleur Voor zijn reis per (vracht)boot van Piraeus naar Kanton had Gavin Young in 1980 7 maanden en 21 schepen nodig. Het verslag ervan beslaat ruim 500 bladzijden. De reis verliep dan ook niet bepaald rechtlijnig: schipbreuk, muiterij, piraterij en ander onheil werden zijn deel. Young is een heel boeiend schrijver. Hij put voor zijn boeken uitvoerig uit zijn herinneringen, en ervaringen tijdens zijn jarenlange journalistieke werk, tijdens oorlogen en revoluties in de hele wereld. Zowel de reis als dit boek erover wekken bewondering. Het biedt verrassingen van de eerste tot de laatste pagina: mensen en hun trucs, bureaucraten, vlooien, sores, gevaren. En de ellende van het reizen. We krijgen ook veel informatie over landen, streken en volkeren, natuurlijk en organisch opgenomen in het grote relaas, en dat telkens weer anders kleurend. Geïllustreerd met heel aardige potloodtekeningen. Ongewijzigde pocketeditie, kleine druk.
  • Analyse van het gevoel van onvrede met zichzelf dat vele vrouwen kennen en dat onder .meer. tot uiting komt in een drang naar perfectie.
  • Perlmanns Sweigen Oorspronkelijke titel Omslagontwerp Bureau Beck De verwachtingen zijn hooggespannen wanneer taalkundige Philipp Perlmann een internationaal congres in Italië moet voorzitten. Het zal de bekroning worden van een carrière die hem aan de top van zijn vakgebied heeft gebracht. Maar niemand van de congresgangers heeft een vermoeden van de twijfels en het onvermogen waardoor Perlmann na de dood van zijn vrouw is overvallen. Hij gelooft niet meer in de wetenschap, niet in het academische milieu en vooral niet meer in zichzelf. Om zijn onmacht te verbergen stapelt hij tijdens het congres de ene leugen op de andere. Wanneer Perlmann zijn eigen bijdrage moet leveren, weet hij dat hij niets te zeggen heeft. Hij beseft dat hij een totale afgang alleen nog kan voorkomen door een daad met verstrekkende
  • Er valt veel over dit boek te zeggen. 'Entepente leiolente' bijvoorbeeld. En: ''t Is of er stolen glomen gaan.' En zeker ook: 'O jokkejeugd! Fantabeltijd!' Toch is de vraag gerechtvaardigd: 'Hoe komen dan die draadnagels in het kalkvat van de kraamvrouw? Poessie-mauw zeker?' Het enig juiste antwoord daarop is natuurlijk: 'Inkly tinky pobblebockle abble-squabs? Flosky! beebul trimble flosky!' U kunt dit boek lezen als een nonsensealfabet: het bevat een inspirerende reeks binnen- en buitenlandse hoogtepunten van gesjochtenheid, in proza en poezie, van auteurs als Woody Allen, Bomans, Carroll, Charms, W.C. Fields, Lear, Morgenstern, Queneau, Rabelais, Twain en Valentin, maar ook van collectieven als The Marx Brothers en Monty Python. U maakt kennis met avontuurlijke doperwtjes, met een verliefd lijk en met een knie die eenzaam voortgaat. Bovendien krijgt u van de auteurs een portretje in woord, beeld en citaten. U kunt het ook lezen als een inleiding tot de nonsens: het geeft informatie over de geschiedenis van de nonsens ('Nonsens door de eeuwen heen', 'Nonsensgenootschappen'), de verschillende genres ('Omgekeerde Wereld', 'Kindernonsens', 'Leugenverhalen', 'Zwarte Humor') en karakteristieke stijlfiguren ('Abracadabraisme'[, 'Paradox', 'Woordspeling').Maar hoe u het boek ook leest, u zult altijd pake bante rine sokuntare mare paka tore moti shalara tamere pakashara merime!
  • 9789006481747 godsdienst en levensbeschouwing voor de basisvorming 6.Anders
  • Peter Camenzind [ 1904] Oorspronkelijke titel Peter Camenzind verscheen in 1904 en maakte Hermann Hesse op slag beroemd. De in zichzelf gekeerde Peter Camenzind groeit op in een klein Zwitsers dorpje waar eigenlijk alleen maar Camenzinds wonen. Hij gaat studeren in Zürich, en een saaie academische functie lijkt voor hem in het verschiet te liggen, maar daar wil hij niet in berusten. Ontevreden met de maatschappij en vol verlangens naar een diepzinniger leven doet hij eindeloze pogingen om zijn ware ik te ontdekken. Zijn zoek-tocht brengt hem langs de kroegen en literaire salons van de grote Europese steden, voert hem tijdelijk terug in de schoot van de kerk, en eindigt pas als zijn vader stervende is en hij terugkeert naar zijn geboortedorp. Geschreven met verbazingwekkende helderheid en inzicht toen de auteur slechts zevenentwintig jaar oud was, belicht Peter Camenzind de filosofie en diepe menselijkheid die ten grondslag liggen aan het oeuvre van Hermann Hesse. Hermann Hesse (1877-1962) is een van de bekendste Duitse auteurs van de twintigste eeuw. Een centraal thema in zijn veelal autobiografische werk is de confrontatie van de mens met zichzelf. In 1946 ontving Hesse de Nobelprijs voor de Literatuur. Zijn werk is nog steeds ongekend populair; het is vertaald in meer dan zestig talen. 'Van alle boeken van Hesse blijft dit mijn lievelingsboek.' - Sigmund Freud 'Een groot schrijver in de modernste zin van het woord: complex, subtiel, ironisch.'- The New York Times 'Van het begin af aan hebben Hesses lezers hem als een gids door het leven beschouwd.' - Trouw Hermann Hesse (1877-1962) is een van de succesvolste auteurs van de twintigste eeuw. In 1946 ontving hij de Nobelprijs voor literatuur. Tot zijn bekendste romans horen naast Siddhartha ook Demian, Reis naar het Morgenland, Narziss en Goldmund en Het Kralenspel
  • Peter en paul op safari is een boek van Rezacova en de ... olibusfant ... Uit Grafische verzorging Silva Hofma nova
  • Reputatie Isbn 9789074336734 Drukwerk Knijnenberg Boekprodukties Peter van Straaten volgde het gymnasium in Arnhem en studeerde daarna aan de Kunstnijverheidsschool te Amsterdam. In 1958 begon hij bij Het Parool als reportagetekenaar om vervolgens voor deze krant illustraties en, vanaf 1983, politieke tekeningen te maken. Sinds 1968 werkt hij voor Vrij Nederland eveneens als politiek tekenaar. Van Straatens werk wordt gekarakteriseerd door de wat krasserige wijze van tekenen, waarbij de arcering een belangrijke rol speelt. In zijn vroege werk werd hij vooral beïnvloed door Ronald Searle en inhoudelijk zijn er overeenkomsten met Jo Spier. Ook de levensschetsen van Simon Carmiggelt tonen een sterke verwantschap met Van Straatens werk. Vaak maakt hij tekeningen op één thema, zoals een erotische serie of de reeks ‘Het Literaire Leven’ die in Vrij Nederland staat. Een bijzondere plaats in zijn oeuvre neemt de strip ‘Vader & Zoon’ in, die hij vanaf 1968 voor Het Parool tekende. Na zeventien jaar, circa vijfduizend afleveringen en zeventien albums stopte ‘Vader en Zoon’ in 1987. Vanaf 1988 tekent Peter van Straaten dagelijks een cartoon onder de titel ‘Het dagelijks leven’ voor Het Parool. Op 11 augustus 1984 verscheen de eerste aflevering van de belevenissen van Agnes in Het Parool. De serie werd in 1986 overgenomen door Vrij Nederland. De verhalen over Agnes, een alleenstaande, vrijgevochten bijstandsmoeder met een opgroeiende zoon, werden al snel heel populair. Het eerste Agnes-boek liet dan ook niet lang op zich wachten. De Agnes-serie in Vrij Nederland leek in 1995 ook te stoppen. Toch verscheen Agnes begin 1997 weer op de vertrouwde plek. Maar in augustus 2000 stopte het feuilleton definitief. Sinds 1994 verschijnt jaarlijks Peter’s Zeurkalender, al jaren onmisbaar in menig Nederlands huishouden. Van Straatens beste tekeningen verschijnen sinds 2007 in thematische bundelingen, zoals Roken Neuken Drinken, Zo zijn we niet getrouwd, Hoe was je dag, schat?, Weet mama hiervan?, Er kan wel wat zout uit en Heeft het gesmaakt? Rondje voor de hele zaak, Mijn vrouw begrijpt me niet mijn vrouw heeft mij door! Peter van Straaten was getrouwd met kunstenaar Els Timmerman en woonde en werkte in Amsterdam. Hij overleed in december 2016, nadat hij enige weken ervoor voor de vijfde maal de Inktspotprijs voor de beste politieke tekening van het jaar kreeg uitgereikt.
  • Ik koos het wapen' is het openhartige levensverhaal van Peter van Uhm, de hoogste militair van Nederland, over vredesmissies, groot persoonlijk verlies en zijn visie op een betere wereld In 'Ik koos het wapen' vertelt Peter van Uhm openhartig en op inspirerende wijze zijn levensverhaal. Op 17 april 2008 werd hij geïnstalleerd als commandant der strijdkrachten. De volgende dag, zijn eerste werkdag als hoogste militair van Nederland, sneuvelde zijn zoon Dennis bij een aanslag in Afghanistan. Ondanks de bizarre omstandigheden bleef Van Uhm op zijn post om de krijgsmacht te leiden. Peter van Uhm vertelt over de strijd die hij leverde op de oefenvelden, op vredesmissie in Libanon en Bosnië en over zijn persoonlijke strijd na het verlies van zijn zoon. Na een carrière van bijna veertig jaar bij de krijgsmacht staat één overtuiging nog altijd rotsvast overeind: dat iedereen kan en moet bijdragen aan een betere wereld. En dat het wapen, mits goed gebruikt, ook vrede kan brengen.
Ga naar de bovenkant