-
Niet op voorraadMooi exemplaar Harde kaft 442 foto,s 22x29 formaat * Intieme hoekjes en wijde wateren
-
Tekst P.G. Bins inleiding en foto's ook van A. van Rietschoten-Sonneveldt Produktie F. Vesters Deel uit een reeks van elf fotoboeken (A4-formaat), waarin per provincie een groot aantal bouwwerken van cultuurhistorische waarde fotografisch is vastgelegd. De inleidende teksten zijn wel aardig maar weinig informatief; de lay-out is uitgesproken rommelig; de kwaliteit van de afgedrukte foto's laat te wensen over. Tussen de vele foto's (alle in kleur) heeft men de uiterst summiere verklarende tekst gezet, helaas niet altijd bij de desbetreffende foto. Aardige kleurrijke maar weinig diepgaande informatie.
-
Nieuwleusen 9789010015570Deel uit een reeks van elf fotoboeken (A4-formaat), waarin per provincie een groot aantal bouwwerken van cultuurhistorische waarde fotografisch is vastgelegd. De inleidende teksten zijn wel aardig maar weinig informatief; de lay-out is uitgesproken rommelig; de kwaliteit van de afgedrukte foto's laat te wensen over. Tussen de vele foto's (alle in kleur) heeft men de uiterst summiere verklarende tekst gezet, helaas niet altijd bij de desbetreffende foto. Aardige kleurrijke maar weinig diepgaande informatie.
-
Jan Naaijkens Brabant is sijn eyghen lant Piepjong Isbn 9789010016478 Deel uit een reeks van elf fotoboeken (A4-formaat), waarin per provincie een groot aantal bouwwerken van cultuurhistorische waarde fotografisch is vastgelegd. De inleidende teksten zijn wel aardig maar weinig informatief; de lay-out is uitgesproken rommelig; de kwaliteit van de afgedrukte foto's laat te wensen over. Tussen de vele foto's (alle in kleur) heeft men de uiterst summiere verklarende tekst gezet, helaas niet altijd bij de desbetreffende foto. Aardige kleurrijke maar weinig diepgaande informatie.
-
Deel uit een reeks van elf fotoboeken (A4-formaat), waarin per provincie een groot aantal bouwwerken van cultuurhistorische waarde fotografisch is vastgelegd. De inleidende teksten zijn wel aardig maar weinig informatief; de lay-out is uitgesproken rommelig; de kwaliteit van de afgedrukte foto's laat te wensen over. Tussen de vele foto's (alle in kleur) heeft men de uiterst summiere verklarende tekst gezet, helaas niet altijd bij de desbetreffende foto. Aardige kleurrijke maar weinig diepgaande informatie.
-
Een gescheiden man en zijn volwassen dochter trachtten elkaar gedurende enige tijd bij te staan in hun peoblemen met het leven De maatschappijkritiek van deze Berlijnse auteur vindt haar neerslag in toneelstukken, verhalen en romans. We bewonderden reeds zijn PAARE, PASSANTEN (zie a.i. 81-46-089) a.h.w. een rijkgeschakeerd mozaiek der hedendaagse maatschappij, bestaande uit een reeks waarnemingen, notities, beschouwingen. Zijn vroegere verhalen en romans leverden hiervoor belangrijke stenen. Een daarvan, de roman RUMOR is nu vertaald en vertelt het verhaal van een 40-jarige man, die in zijn werk op een informatiekantoor geen voldoening vindt, vooral omdat hij regelmatig op slechte voet staat met zijn chef. Een haat-liefde-verhouding met zijn dochter en dat onverteerde verleden ruineren hem geestelijk. Tenslotte in de gevangenis terecht gekomen, moet hij ervaren dat - o, ironie! - de chef degene is die hem vrij weet te krijgen. Scherpe, beklemmende tekening van menselijke verloedering.
-
Norman Lewis beschrijft de opeenvolgendezomers die hij vlak na de TweedeWereldoorlog doorbrengt in een klein kustplaatsjeaan de Spaanse Costa Brava. Hijbeschrijft met vertedering en verdriet destrijd van de dorpelingen om hun wankelevissersbestaan voort te zetten en het tebeschermen tegen de verlokkingen van hettoerisme. Na een paar jaar moet hij vaststellendat ze de strijd verloren hebben enhun levensstijl ingrijpend veranderd is. Hetdorpje is daarmee exemplarisch voor wat ermet de hele kust van Spanje in de tweedehelft van de twintigste eeuw is gebeurd
-
Typografie Marijke Mooy Foto achterplat Catrien Ariens en druk Alberts Sittard Het verhaal van 2 vrouwen, hun vriendschap en de eeuwige driehoek waarin ze verstrikt zitten. Kate kan niet loskomen van haar schuldgevoelens ten opzichte van een vriendin die zelfmoord heeft gepleegd. In Moira herkent ze veel van de overleden Afra. Moira is een geestelijk labiele jonge vrouw. Haar man, een leraar, heeft een verhouding met een kollega, omdat hij het feit dat Moira zwanger is, niet kan en wil accepteren. Ook Moira zelf is niet onverdeeld blij met de komst van de baby al probeert ze krampachtig dit wel te zijn. Ze zoekt steun bij Kate, maar deze is niet altijd in staat haar op te vangen. De figuren van Kate en Moira zijn met heel wat meer interesse op papier gezet dan die van Moira's man en diens vriendinnetje. Zij blijven vage figuren op de achtergrond. Ondanks de hoeveelheid van gegevens en gebeurtenissen een kompositorisch gaaf geheel. De intellektuele discussies tussen Moira en Kate vragen wel enige ontwikkeling van de lezer
-
Oorlogen, omwentelingen, opstanden: in de afgelopen decennia zijn er over de hele wereld tientallen van geweest. Naast 'klassieke' brandhaarden als het Midden-Oosten en Midden-Amerika verscheen het geweld o talloze andere plaatsen: in Joegoslavie, Rwanda, China, Argentinie, Iran... Oorlog is een mannenzaak. In deze bloemlezing zijn vrouwen als ooggetuige, slachtoffer en soms zelfs als dader aan het woord. Oriana Fallaci beschrijft haar persoonlijke ervaringen met de onzinnigheid van de Amerikaanse inmenging in Vietnam. In een meesterlijk stuk laat Slavenka Draulic de onverholen arrogantie van de president van Kroatie zien voor zijn eigen onderdanen, de slachtoffers van de oorlog. De Iraakse schilderes Nuha al-Radi eet zich tijdens de eerste dagen van de geallieerde bombardementen op Bagdad ongans aan de grote voorraad kippen die zij heeft aangelegd in haar vriezer: helaas is de stroom uitgevallen. De Chinese Zhai Zhenhua beschrijft hoe de Culturele Revolotie haar verandert in een gewel